Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
52397 royduin 29-9-2008 18:53 Begin Forum 668 4

Topicpost
Gepost door: royduin Gepost op: 29-9-2008 18:53
Beste forum leden,

ik heb hier een Motorhispania RYZ SM uit het jaar 2005 staan (verdere informatie kan je in me profiel vinden). Enige tijd geleden ben ik onderuit gegaan en lag er wat vloeistof op de weg, ik heb verder niet gekeken wat dit was, ik ging er van uit dat het bezine was. Hierna functioneerde mijn achter rem niet meer, ik denk dat het mijn remolie was. Tevens lekt mijn tank links onder, niet erg maar druppel voor druppel.
Deze brommer heb ik enkele maanden geleden overgenomen. Vanaf het begin doet mijn lampje dat mijn tank (bijna) leeg is het niet. Mijn broer (elektricien) heeft hier even naar gekeken. Het lampje functioneert naar behoren, maar na het volgen van de kabel is deze niet aangesloten. Zelf heb ik hierop volgend bekeken of het mogelijk was om aan te sluiten maar heb niets gevonden op mijn tank.

Hierop volgend mijn vragen lijstje:
1) Wat zijn de kosten om mijn achterrem weer werkend te krijgen? Is dit eventueel zelf te doen?

2) Hoe dicht ik het gaatje in mijn tank? Of is het verstandig om een nieuwe te kopen?

3) Op welke wijze wordt normaliter het bezine tank lampje aangesloten? Wanneer het niet mogelijk is op mijn tank, welke is aan te raden?

4) Is er in de omgeving van Alkmaar een dealer van Motorhispania?

5) Is het "legaal" om met een lichtgevend ventiel dopje te rijden? (hierdoor is je gehele band verlicht tijdens het rijden)

6) Momenteel heb ik een standaard luchtfilter, stel ik zet er een power filter op. Is dit beter/slechter? Waarom?

7 Kan een demper voor verschil ik snelheid o.i.d. zorgen? En de lengte van de uitlaat? Het verschil tussen alle foto's in mijn profiel en de laatste.

En als laatste, heeft iemand aan- / opmerkingen over mijn brommer?

Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen, mijn kennis in de brommers is minimaal.

Alvast bedankt!

Roy

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved