Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
49629 | jorismb | 6-5-2008 22:30 | Elektronica Forum | 3246 | 19 |
Topicpost | |
Gepost door: jorismb | Gepost op: 6-5-2008 22:30 |
Vraag 1: Ik heb dus zo'n kastje op mn brommer zitten, die ik ervan verdenk de lichtweerstand te zijn. Maar ik kan hem niet terugvinden in het bedradingsschema die hier op het forum staat. Het kastje waar ik het over heb: ![]() Wat ik me nu afvraag, waar moet ik dit beste kastje monteren. Want er zijn 2 verlichtingscircuits op een NSR. Namelijk het circuit wat wordt gevoed door de accu (neutraallampje, temperatuur meter, etc) Deze krijgt zn spanning dus ook via de regulator. En het circuit wat motorspanning krijgt, dus uit het blok, direct naar de hoofdverlichting van de brommer toe. Hier zit dus geen regulator tussen, moet daarom daarvoor in de plaats de lichtweerstand? Of moet die in het accucircuit worden opgenomen? Vraag 2: Toen ik mijn wrak-nsr kocht dat er een kroonplaat op zonder contactslot. Dus ik een contactslot gekocht bij motoimport. Nu geloof ik alleen dat ik een ander contactslot heb gekregen dan er eigenlijk op hoort. (in het bedradingsschema zitten andere aansluitingen) Er zitten namlijk 'teveel' kabeltjes op. Namelijk: Uit het slot zelf: GROEN GROENGEEL ZWART ZWARTWIT ROOD en dan nog 2 losse kabeltjes, met schuine schoentjes, lijkt wel alsof die op het remlichtrelais moeten, die lengte hebben de kabeltjes ook, én dezelfde kleur als in de originele kabelboom, namelijk: ZWART GROENGEEL Mijn vraag, hoe moet ik dit contactslot nou aansluiten, en welke 2 of 3 kabeltjes worden met elkaar verbonden in welke stand van de schakelaar? Of bij welk bedradingsschema moet ik kijken voor dat contactslot? alvast bedankt, Joris ![]() |