Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
47908 | fluitpoort | 12-2-2008 11:00 | Begin Forum | 4776 | 31 |
Topicpost | |
Gepost door: fluitpoort | Gepost op: 12-2-2008 11:00 |
Ik mag nog niet in het gewone forum posten dus dan maar hier. Setup van m'n brommer: AM6 blok Gilardoni 2 ttvt tuned Dell'orto 17.5mm met bijbehorend spruitstuk Standaard luchtfilter met wat extra gaten Jolly moto 50cc 'circuit' uitlaat vertanding 12/47 Ik had dus een tijd terug een Jolly moto uitlaat voor de brommer gekocht, en deze paste niet onder de brommer, flens dus afgeslepen en een aantal graden gedraaid en toen paste de uitlaat dus wel. Toen stukje rijden, wat bleek, de brommer kwam niet verder dan 8000 toeren met een ontzettende stotter, werd echt tegengehouden door de uitlaat. Volgens de tuner lag dit aan de cilinder, was geen 50cc snel, ik dus de cilinder laten tunen door hem, en hij had inderdaad gelijk, trekt nu met gemak door de toerenteller heen. Wat er aan de cilinder veranderd is: - spoelpoorten - uitlaatpoort opgehoogd en verbreed - fluitpoorten/booster poorten erbij - inlaat wat aangepast Cilinder er op gezet, met een 10mm carb nog, en reed hardstikke goed, hoogtoerig. Maar onder de 8000 toeren gewoon geen kracht meer, je kunt nog wel wegrijden enzo maar je houdt al het verkeer op. Toen dus een 17.5 mm gekocht en verrekt, hij reed al een stuk beter, geen stotter meer en goed afgesteld. Genoeg over de situatie van de brommer, nu komt het probleem ... De brommer houdt ontzettend in voor de powerband, en dan bedoel ik dus niet stotteren door een te grote sproeier want NEE het is GEEN afstellingsprobleem. Het is echt een dood punt alsof de brommer daar te zwaar vertand is, als je dus opschakeld vanuit je powerband en je valt er buiten dan val je dus zowat voorover omdat gewoon je hele power weg is. Boven de 8000 toeren geen enkel probleem dan gaat hij echt als een speer door en blijft ie gaan, maar het is nogal vervelend rijden als je elke keer moet wachten tot je in je powerband zit, en in die powerband rijden is ook niet echt prettig aangezien je echt vooruit knalt. Tuner er over gesproken, die heeft overigens ook de brommer afgesteld kwa ontsteking en carburateur, ik heb zelf ook al wat met sproeiers zitten rommelen maar dat is het toch echt niet. Hij zegt dat het door het kopje komt, is namelijk een standaard gilardoni kopje en die schijnen nogal 'beperkt' te zijn. Nou is mijn vraag dus, kan dit aan de squish liggen, dus zou een hoge druk kop helpen ? Als er andere suggesties zijn hoor ik het graag. |