Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
45498 | ikkejw | 2-10-2007 22:20 | Elektronica Forum | 10628 | 25 |
Topicpost | |
Gepost door: ikkejw | Gepost op: 2-10-2007 22:20 |
hallo heeft niet echt met brommers te maken, maar wel met brommer bobines... namelijk hoe werken die? ik wil namelijk een ontsteking op mijn carbidbus maken met een accu en een bobine, maar dit werkt niet echt ![]() de bobine wordt loeiheet, maar vonken wil ie niet. ik heb gehoord dat er op een (auto)bobine 12V DC gezet moet worden, die dan ineens onderbreekt, waardoor er op de secundaire spoel een hoogspanning ontstaat. nu heb ik een brommer bobine (volgens mij van nsr), ik heb van alles geprobeerd, condensator er tussen, er over, etc, het wil niet vonken. de schema's van Crx-dude hier in dit topic heb ik ook geprobeerd: http://www.carbidbus...B2/viewtopic.php?t=6 zonder resultaat ![]() heeft een brommer bobine misschien AC nodig? zo ja hoe zou ik van DC AC kunnen maken? of heeft iemand een ander idee? niet zeggen 'he kneus, haal zo'n piezo bakje, veel simpeler', heb ik vorig jaar gedaan, te veel gekut ik wil nu iets dat constant een vonk geeft zolang je de ignition knop ingedrukt houdt. |