Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
43182 ArvidW 25-5-2007 17:04 Begin Forum 9693 41

Topicpost
Gepost door: ArvidW Gepost op: 25-5-2007 17:04
Zeer binnekort neem ik afscheid van mij vrij snelle Vespa Ciao, en komt er een honda NSR in de schuur te staan.

Met de NSR wil ik met een 50cc cilinder gaan rijden gewoon omdat je dan officiel op een brommer rijdt (en met 70cc niet). Ook wil ik graag met 50cc gaan rijden omdat die zo heerlijk toeren kunnen maken

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar informatie over de STD 50cc van een honda NSR, dit heb ik kunnen vinden:

- Ongelooflijk traag, 65 is toch wel bijna het "maximum"

Een poormap heb ik nergens kunnen vinden, na 20 pagina's hier in het poortmappen topic gezocht te hebben vond ik het wel genoeg Helaas werkt de zoekfunctie ook nog niet.

Heeft iemand een poortmap voor mij ervan (of iig de poorthoogtes?)

Mijn plannen met de cilinder zijn als volgend:
- De inlaatsleuven omhoog vijlen zodat het tevens boosterpoorten worden (zie foto vespacilinder)
- Uitlaatpoort verbreden en verhogen (ligt aan huidige BD)
- Spoelpoorten laten richten (kan ik helaas niet zelf, rest wel)
- Gat in zuiger maken / vergroten voor betere flow vanaf membraam
- Mischien van membraamhuis direct gaatjes boren naar spoelpoorten (schijnt echt te werken )

Is dit een beetje reeel? Of is de 50cc std zo'n kl*te ding dat je er niet eens aan hoeft te beginnen?

Dan heb je natuurlijk ook nog de belgische en duitste GE2 cilinders, de duitste schijnt hetzelfde te zijn als nederlandse std (sloom dus)

Zien de poorten van een GE2 er ongeveer zo uit als van een HM167?

Heeft iemand hiervan poorthoogtes / poormappie? (kan ik mooi als basis gebruiken voor het tunen van de originele NSR50 cilinder

Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 25-5-2007 om 17:05 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved