Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
41666 | Sypie_Honda | 9-3-2007 22:08 | Elektronica Forum | 5080 | 27 |
Topicpost | |
Gepost door: Sypie_Honda | Gepost op: 9-3-2007 22:08 |
Hallo mede brommer liefhebbers, Ik heb een electronisch probleem met mijn Honda MB. Namelijk dat mijn licht het niet goed doet. Hij doet het wel, maar heel flauw. De andere wegmisbruikers zien mij wel, maar ik zie niets van de weg. Dit alles is gekomen nadat ik er een spanningsregelaar op gemaakt heb, in plaats van een gelijkrichter. Op mijn brommer zat origineel een gelijkrichter, maar die brandde om de 2 maand op! Dus toen ben ik op het idee gekomen om er een spanningsregelaar op te maken. Toen heb ik de beide schema’s eens naast elkaar gelegd, en het bleek toen dat het best wel te doen was. Afijn, ik die spanningsregelaar er op een zaterdagmiddag op bouwen, en het ging allemaal gewoon goed. Maar toen ik hem starte bleek ik maar een heel klein beetje licht te hebben. Ik dacht eerst van hij moet nog even laden, dus ik heb het nog ff afgewacht. Maar de spanningsregelaar zit er nu een week op, maar ik rijd nog steeds met heel flauw pitje rond. Ik begin mij een beetje aan dit probleem te ergeren, want het licht heeft het eigenlijk nog nooit echt goed gedaan. Weten jullie misschien wat er mis is? Of nog beter weten jullie misschien ook hoe ik het op kan lossen? draadschema met de spanningsregelaar draadschema met de gelijkrichter |