Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
40218 ikkejw 4-12-2006 11:23 Main Forum 5420 10

Topicpost
Gepost door: ikkejw Gepost op: 4-12-2006 11:23
Ik heb laatst mijn MT en mijn 103 laten schouwen / kentekenbewijs aangevraagd. Maar toen de schouwer het typegoedkeuringsnummer van de 103 intypte stond Peugeot 103 er niet bij, alleen Spartamet :- dus hij klikt op 'bromfiets staat niet in de lijst' ofzo en hij vult Peugeot 103 Electronic in.

Toen kreeg ik 3 brieven, eerst het kentekenbewijs van de MT, een week later een brief 'dat het kentekenbewijs in aanvraag was', en nu (3 weken later) krijg ik weer een brief waar in staat dat ik moet aantonen dat hij gebouwd is voor 1974 en dat het een brommer is (tis een snorbrom). Als hij gebouwd is na 1974 moet ik naar Peugeot om een verklaring dat het typegoedkeuringsnummer bij de Peugeot 103 hoort of laten keuren bij de RDW (daar komt ie toch niet doorheen).

Ik weet niet eens in welk jaar hij gebouwd is, ergens tussen 1965 en nu (waarschijnlijk 1973 of 1990, misschien zelfs 1998). Hij ziet er veel nieuwer uit dan alle andere jaren '70 peugeots, dus het kan best zijn dat ie nog redelijk nieuw is.

Kan ik 'm misschien ook laten keuren als voor-1974 brommer, zelfs al is ie van na 1974? Als ik de brief zo lees moet dat wel kunnen:
Quote:
Dit moet u doen:
Maak eerst een foto van uw bromfiets en typeplaatje (waar zit dat ding ). Daaraan kan de RDW in sommige gevallen het model bromfiets herkennen en het bouwjaar bepalen. Verzamel daarnaast overige bewijzen waarmee aannemelijk kan worden gemaakt dat het voertuig van voor 1974 is en inderdaad een bromfiets is. Een voertuig voldoet aan de definitie van bromfiets als de maximum constructiesnelheid niet hoger is dan 45km/h en de cilinderinhoud niet groter is dan 50cc.

Om bouwjaar, snelheid en cilinderinhoud aan te tonen, kunt u met foto's bijvoorbeeld een folder of handleiding met technische gegevens, een artikel uit een bromfietsblad, informatie van bromfietsclubs of fabrikant, een verwijzing naar een bromfietsencyclopedie, een aankoopnota, een bouwjaartabel of andere betrouwbare documentatie opsturen.

Typeplaatje zou ik niet weten waar het zit, handleiding wordt al makkelijker want hier kunt je het werkplaatshandboek downloaden (daar staat het bouwjaar niet in, geloof ik).

En dan nu mijn vraag:
Heeft er nog iemand informatie over Peugeot 103 (Electronic) ? En weet iemand waar dat typeplaatje zit?

Shit wat een lange post eigenlijk.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 4-12-2006 om 11:23 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved