Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
39080 jellerrr 22-9-2006 16:00 Technical Forum 1257 15

Topicpost
Gepost door: jellerrr Gepost op: 22-9-2006 16:00
Hallo,

Ik ben momenteel bezig mijn schijfrem te ontluchten maar het wil niet echt lukken. Het probleem is dat de vorige eigenaar er nooit nieuwe olie ingedaan had, dus het olieresevoir was helemaal leeg. Ik heb het oliereservoir opengeschroefd en nieuwe olie erin gedaan (en open gelaten, dat moest toch??). Toen heb ik een aantal keer geremd om druk op te bouwen. Vervolgens heb ik een slangetje op het ontluchtingsnippel gezet en deze in een potje gehangen.

Toen de rem ingeknepen en ingedrukt gehouden en het ontluchtingsnippel losgedraaid. Na 10 seconden ofzo het ontluchtingsnippel weer vastgedraaid en de rem losgelaten. Toen een aantal keer rem ingedrukt en losgelaten, en toen weer overnieuw rem ingehouden etc. Deze 5 handelingen heb ik nu al meer dan 20 keer herhaald maar het lijkt niet te werken.

Het rare vind ik ook dat je eerst de remhevel niet tot het handvat kon indrukken en nu wel (met ontluchtingsschroef dicht uiteraard).
Hoort het dus dat nu alle druk ff weg is of heb ik iets fout gedaan?
Of moet ik gewoon nog een tijdje doorgaan zoals ik nu aan het doen ben en duurt het gewoon heeel lang omdat er geen olie meer in het reservoir zat?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

*** EDIT ***

Er komt trouwens wel steeds lucht uit het slangetje dat aan het nippeltje zit maar het oliereservoir blijft evenvol. Dit hoort toch steeds meer leeg te worden omdat hij het in de kabel pompt?

Dit bericht is gewijzigd door jellerrr op 22-9-2006 om 16:04 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved