Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
39077 Vuile Beunkoe 22-9-2006 11:22 Pro Forum 76683 24

Topicpost
Gepost door: Vuile Beunkoe Gepost op: 22-9-2006 11:22
hallo

zoals sommige van jullie al weten, ben ik van plan een zelfbouw carter te maken. Vraag me niet waarom

Ik heb een aantal schetsen gemaakt, sommmige wel en sommige niet op ware grootte, maar het idee is denk ik wel duidelijk. Afmetingen van het materiaal waar ik mee begin is 200x300x40 2 maal en 4 maal 100x100x50.

Ipv een 2 delig carter zoals tomos normaal heeft, wil ik een 3 delige maken. Het 3e deel is een soort van aparte voet, met daarin de gehele spoelers en tapeinden. Deze word dan aan het carter gebout dmv 4 grote .... bouten jah.
Ook maak ik een membraan @ carter, dit zodat ik ook scooter/am6 cilinders kan monteren. Basis word denk ik eerst een mb/mt/nsr/am6 4kleps membraan, in de lengte geplaatst. Dit is imo beter voor de flow, en ik kan kiezen of ik carb links of rechts wil door de symmetrie van het spruitstuk. Plan is zelf ook een membraan te maken, uit een blok kunstof. Dus inc stuffer, en dan andere reedstops jatten van een membraan.

even over die voet ik wil er 4 gaan maken, voor deze modellen:

-tomos/puch 75cc
-honda mbx
-mina hori
-en am6.

ik zal vast wat schetsen plaatsen hier, en werkelijk elke tip is welkom. Mij is aangeraden alu 56T te gebruiken, wat denken jullie er van?
En dan de krukas, die laat ik voorlopig std, maar ik ben ook al op zoek naar krukassen die evt met aanpassingen erin zouden passen.

verder updates etc zullen nog komen, maar ik zit nu op school en zoek het niet verder te typen. Ik zal vast ook een hoop dingen vergeten zijn op te noemen.









@ john, 5 euri zet maar vast apart


zo, vandaag de tekening van het linker carterdeel nagenoeg kloppend, maten ook. Rest komt nog.







edit, zo hoef je niet scheel te gaan kijken om het behoorlijk te zien



Dit bericht is gewijzigd door Hellracer_89 op 27-9-2006 om 14:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Nick op 28-9-2006 om 11:45 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved