Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
37220 Toolband 29-5-2006 0:07 Begin Forum 1216 14

Topicpost
Gepost door: Toolband Gepost op: 29-5-2006 0:07
Hey,

pas geleden was mijn bobine/cdi van mijn motorhispania dood. voordat ik hierachter kwam heb ik alle draden doorgemeten. Ik heb dus alles van mijn brommer gehad. Toen de nieuwe bobine erop zit wilde ik kijken of hij starte. Dat lukte, maja hij viel uit omdat er dus geen tank op zat ( heel snugger ) maar goed alles stond weer in elkaar. en wilde hem vervolgens weer starten. Dat lukt niet. Wat bleek nou was hij verzopen . Goed ook dat heb ik opgelost. Toen starte hij in 1 keer heb er ook even op gereden. Thuis aangekomen liet ik hem stationair draaien om hem goed af te stellen, maar hij viel stil met een raar geluid. De kickstarter zat helemaal vast :S. Die heb ik los gekregen. en kreeg hem gelijk weer aan de praat. Ik heb de cilinder eraf gehaald en heb ik niks gezien alles was nog intakt.

Nu denk ik. Zou hij teweinig smering krijgen en dat dit dus de voor symptomen zijn van een warm loper/vast loper.
Of heb ik een te kleine sproeier.

Kan ik met de huidige sproeier ( 98 op een 17,5 dellortho) laten zitten en i.p.v. benzine mengsmering gebruiken om de boel wat extra te smeren?!

Mijn brommer mengt dit zelf, maar ik dacht als ik er wat meer olie bij doe, dan smeert hij wat beter.

Misschien moet ik er ook even bij vertellen, dat ik deze cilinder aan het inrijden ben.

Alvast bedankt

gr

Peter

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved