ik heb een probleem. heb hier eerder een toppic over gehad. mijn 110cc 4takt quad (opzich overbodig maar goed) heeft een probleem als ik overschakelde dan ratelde die in zen 2 alsof die niet goed ind e versnelling viel. dus ik blok los halen. kijken bij de schakelvorken en de schakelbloem en alles. beetje proberen en kijken . nou kom ik derachter dat de bloem niet helemaal in het palletje valt maar op een soort ''blad'' blijft hangen en hij dus niet goed in de versnelling gaat. dit verklaart dus al het probleem met de 2e versnelling. leuk ik dacht mooi is niet zo moielijk hoef ik niet te splitten alleen ff die bloem vervangen. maar nog ff verder kijken en proberen, kom ik derachter dat hij nu hij los licht het wel vaker is dan alleen bij zen 2 dat hij niet in de versnelling valt. of als hij der wel in hoort te zitten dat ik en mijn krukas niet kan bewegen en mijn uitgaande as niet kan bewegen en mijn vliegwiel niet kan bewegen. ros ik dan een paar keer door op dat pookje dan vliegt hij der wel goed in en kan ik wel weer draaien. wat kan dit wezen. het lijkt dus alsof mijn schakelbak ''tijdelijk'' vast zit maar als ik goed door ros (wat soms ook wel wil helpen is de uitgaande as de tegengestelde richting op draaien) de versnellingsbak weer ''vrij''(lees in de versnelling) gaat.
wie helpt mij?
|