Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
36913 | Razor | 12-5-2006 0:14 | Technical Forum | 4197 | 17 |
Topicpost | |
Gepost door: Razor | Gepost op: 12-5-2006 0:14 |
ik heb net ff aan me krukas gevoeld. In zowel ODP als BDP kan hij klein beetje op en neer. Uiteraard ook zowel naar links als naar rechts.. maar dat is logisch.. Maar ja omdat het nogal moeilijk uit leggen valt hoe klein/groot 'klein' voor mij aanvoelt ... vraag ik me dus af: Mag je dus 0,00000 mm speling hebben naar onder en boven ? (krukaslagers) ik heb nog niet het kapje van het vliegwiel afgetrokken maar aan t vliegwiel daar kan je het dus ook nog aan voelen als het goed is? of voel je het daar minder aan? (ivm keeringen oid..) ter controle wil ik daar t ook even aanvoelen) Of is het zo dat wanneer je wel speling hebt aan je krukas als je dat voelt bij je drijfstang, en niet wanneer je voelt aan je vliegwiel.. dat dan je ???-end lager speling heeft? (ben ff naam kwijt.. iig diegene in je blok ..tussen je krukaswangen) Ik ben namelijk bang dat ik dus teveel speling heb en daarom mijn 2e vastloper heb gehad... Wat dan te doen? blok uit elkaar.. nieuwe krukaslagers en klaar? of komt er meer bij kijken wat je moet vervangen/behandelen in t blok? En wat nog meer aan te raden als t blok toch uit elkaar moet? Ik heb een standaard krukas erin zitten en nog een andere standaard krukas liggen: een rito denk ik (zilveren drijfstang..? weet iemand wat dat is?) Gewoon degene er weer in doen die er nu inzit of één van die andere 2? Aangezien dat standaard model sterk genoeg is en ik niet zo zeker weet of die rito wel zo veel sterker is.. en wel compleet goed is.. Is Levert zo'n rito krukas meer vermogen dan een standaard krukas? zo ja .. hoeveel ? veel/weining/onmerkbaar.. hoge toeren..lage toeren? enz enz |