Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
36768 MT70-nolimit 6-5-2006 18:36 Technical Forum 3097 31

Topicpost
Gepost door: MT70-nolimit Gepost op: 6-5-2006 18:36
Zomaar een idee wat me tebinnen is geschoten, misschien komt het wel doordat het warme weer op mijn hersens heeft ingeslagen.

Wat: startmotor op een hondablokje
Waar: Bij de helft van alle Honda 50/80 blokken is de oliepomp buiten werking of zelfs gedemonteerd. Vooral bij ac blokjes.

Hoe: Een startmotor monteren op de plaats waar eerst de oliepomp zat. Klinkt beun maar hetzelfde teflon tandwiel van de oliepomp is een naar mijn idee ideale overbrenging van de startmotor naar de 'starterkrans' aka de tandwielkrans die om de koppeling heen zit omdat het teflon tandwiel niets beschadigt aan de starterkrans.

Voorwaarde: Er moet een electromotor worden ingebouwd die binnen de vrij geringe ruimte onder de carburateur in de uitsparing vh blok past. Ik weet niet wat het Wattage van een gem. brommerstartmotor is maar het moet er dus wel een zijn die daar in past.

Probleem: Er moet een systeem op het teflon tandwiel komen dat het tandwiel, net als bij de kickstart, vrij komt te lopen zodra de brommer loopt. Anders zou immers natuurlijk de electromotor stuk draaien.

Ik zal eens een sloop blokje uit de stelling plukken en gaan brainstormen op een blauwe maandag.
Ist wat?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved