Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33463 christianos 23-11-2005 22:00 Pro Forum 49360 1

Topicpost
Gepost door: christianos Gepost op: 23-11-2005 22:00
hallo,

Ik ben nu even aan het klooien aan een cilinder van een vriend van me, en we kwamen op het idee om er misscien eens Aux poorten erin te gaan boren.
Naja ik ben dus even aan het naspitten geweest en er duiken nogal tegenstrijdige berichten op over aux poorten..
De 1 zegt dat het funest voor de flow in je spoelkanalen is , terwijl er verderop weer wordt beweerd dat het inderdaad je flow beinvloed maar dat je er niet zo extreem van zal merken.
Bijvoorbeeld: eurocilindro/athena 50 cc voor nsr heeft aux poorten en ik zou nergens het nadelige effect van de auxpoorten kunnen aantonen, maar is het meer omdat deze cilinder erop gemaakt is?

de cilinder waar ik trouwens mee bezig ga is een eurokit 70cc voor mb. uitlaatpoort naar 68% brengen enzo. of misschien kijken of er ruimte is voor fluiters(denk het niet..)
ik heb de cilinder nog niet, daarom kan ik daar nog geen uitsluitsel over geven.
Maar wat denken jullie? zijn aux poorten funest voor de prestaties?
Wegen de voordelen wel tegen de nadelen op?


dit topic is er trouwens over te vinden, het is of zich wel duidelijk, alleen ik las laatst een boek waarin het juist werd tegengesproken, en in dit topic wordt beweerd dat het op koppel cilinders wel degelijk zin heeft, wat weer in tegenspraak met de hoogtoerige 50 athena voor nsr is.

Quote:
Mijn mening is redelijk instemmend met wat jij daar nu neerzet

Zeker bij hogere toeren werkt het de flow erg tegen, het doet het ook wel bij lagere toeren, alleen merk je het daar gewoon minder Maar bij zo'n cilinder zou het wel nut hebben ja...






uit dat topic op 2stroke stuning.nl, vind het nogal resoluut, hij wordt niet echt ergens onderbouwd..

http://www.2stroke-t...aa235080355ebc35af9a

ik plaats dit even in PF, omdat ik graag een deskundige mening wil

edit: kwootje toegevoegd



Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-11-2005 om 22:01 uur.

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-11-2005 om 22:16 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved