Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
22718 | SuzukiZR | 4-10-2004 0:46 | Technical Forum | 2236 | 40 |
Topicpost | |
Gepost door: SuzukiZR | Gepost op: 4-10-2004 0:46 |
Mijn Suzuki ZR50sl rijdt nu al een tijdje niet meer. Ergens in de zomervakantie hield mn brommer dr opeens 'half' mee op: als ik op trok sputterde ie wat en kwam ik niet meer hoger dan 30-35km/u. Wilde al een tijdje een 70cc cil in mn brommer bouwen dus maakte van het probleem gebruik en kocht via het internet een 20-jaar oude 70cc imitatie cilinder die voor de ZR geschikt was. Zuiger en zuigerveren zaten erbij en heb toen alles in elkaar zitten bouwen. Kheb toen ook alles schoongemaakt en de vlotter ed waren allemaal in orde. Alles zat toen in elkaar en het leek allemaal goed dus ik aan proberen te kicken. Weinig compressie als ik dit probeerde en hij sloeg niet aan. Toen heb ik de bougie eruit gehaald maar die bleek kurkdroog. Heb vervolgens wat benzine in mijn cil laten lopen en gekickt. Vervolg was dat er een steekvlam en knal uit mijn cilinder kwamen, omdat de uitlaat er ook af lag. Ontsteking was er dus en de zuiger werkte ook goed. Dus toen heb ik de carb en de cilkop eraf gehaald en gecontroleerd. De cilinder was helemaal droog. Op de 70cc cil zit trouwens een standaard 50 kop. Heb/gebruik geen spruitstuk of membraam. Nu denk ik dat er 2 mogelijke dingen fout zijn: -benzinenaald niet goed 'afgesteld' of -cilinder heeft membraam nodig Iemand een idee? Een ZR schijnt trouwens motorisch vrijwel gelijk te zijn aan de TSX. |