Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
20394 | Teunmenator | 9-7-2004 15:29 | Technical Forum | 533 | 8 |
Topicpost | |
Gepost door: Teunmenator | Gepost op: 9-7-2004 15:29 |
aan de hand van http://www.brommerforum.nl/showtopic/6589/1 had ik het met iemand over dat ontstekings gebeuren. Het schijnt dat er in de auto industrie veel CDI's zijn die programmeerbaar zijn (misschien zelfs allemaal dat weet ik niet zeker). Er zijn zelfs auto's geweest met contactpunten en CDI. Je kunt dus een CDI opnieuw programmeren. Zou je dit nu ook toe kunnen passen op een contactpunt ontsteking? Dus dat je je contactpunten houd en een CDI erbij zet zeg maar. Ik weet niet of je CDI perse meer dingen nodig heeft als het signaaldraad. Wat opzich wel logisch is als je hem wilt vervroegen. Maar stel dat je hem wilt verlaten als begrenzer heb je het dan ook nodig? Ik denk dat ik vanavond die kerel wel weer spreek die wat in de autowereld zit... edit: ik weet dat sparcon ook een contactvervanger is. Maar ik denk dat dit goedkoper is en deze kun je dus ook verlaten e.d. Als blijkt dat zo'n sensor goed toepasbaar is kun je zo misshien ook de volledige mogelijkheden van een cdi benutten zeg maar. Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 9-7-2004 16:12 |