Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1948 jr customs 27-9-2010 22:22 Project Topic 8648 124

Topicpost
Gepost door: jr customs Gepost op: 27-9-2010 22:22
Aangezien benzine tegenwoordig een aardige duit kost ben ik van plan mijn auto om te bouwen naar LPG omdat hij toch al wegenbelasting vrij is komen hier geen extra kosten bij kijken behalve de installatie.

Nu moet de installatie natuurlijk zo goedkoop mogelijk maar nog belangrijker het moet ook veilig zijn.
Nou heb ik al aardig wat research gedaan alleen snap ik het nog niet helemaal, dit is hoe ik denk dat het moet:

-er moet een lpg tank geplaatst worden deze mag niet met metalen dingen behalve de originele metalen dingen in aanraking zijn, de tank mag niet ouder zijn dan 10 jaar.
-de vulslang mag niet ouder zijn dan een jaar, mag het vulpunt in de auto zitten?
-dan moet er een slang naar voren die niet dichter dan 10cm bij de uitlaat zit, om de 40cm is vastgemaakt en niet op het laagste punt komt.
-waar moet de automatische gas afslagklep zitten?
-dan heb je de verdamper moet die gekeurd zijn?
-en een mengstuk, is dit nodig mijn vader zegt, je boort gewoon een gat in je spruit met een nippel, kan dit.
-de benzine afsluiter, gaat de pomp dan niet kapot en moet deze na de pomp.

als laatste, is het slecht voor de kop want dit is al geen loodvrij kop en aangezien lpg nog slechter schijnt te omdat het heter brandt... dus kan het eigenlijk wel.

stel ik bouw een 2.0 cih blok in, heeft deze wel een geschikte kop?

Een hoop vragen, ik hoor het graag.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved