Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1937 BenjaminDG 5-9-2010 21:28 Project Topic 5099 72

Topicpost
Gepost door: BenjaminDG Gepost op: 5-9-2010 21:28
Vandaag eerste test rit.

Setup:

125cc eurocilinder, beetje bewerkt (inlaat verbeterd, bevels aan poorten aangebracht, uitlaat poort gepolijst, poorten of timingen zijn dus niet veranderd)
Opmaat cilinderkop (Squishhoogte 1.0mm en squishband van 8.5mm, compressie verhouding 12.5/1, kan misschien nog hoger naar 13.5/1)
28mm Stage 6 D-schuif carburateur + stage 6 luchtfilter
28mm spuitstuk van malossie, bewerkt naar het membraan
6 kleppen membraan, beetje bewerkt
Hpi model 2008 (analoog, 1 curve, voorontsteking op 3 mm)
125cc Cagiva mito uitlaat.
Benzine octaan getal 100 + power rs 2takt olie (te rijk gemengd aangezien hij veel rookt en de uitlaatport, zuiger en cilinder een beetje vettig aan voelt)
Domino snelgas.
Tandwiel verhouding 15/42

Getest tegen een Yamaha DTR125 van 2005.

Topsnelheid van mb bedraagt 110
0-100 weet ik niet, iets sneller dan de Yamaha DTR125
wheelies tot in 3de versnelling (puur op gas)

Hij draait nog niet zoals hij hoort te draaien, die Yamaha DTR125 heeft 15pk.

Het is precies of de ontsteking begrensd hem op toeren (stoppen abrupt)

Bougiekleur is donkerbruin en uitlaat lekt een beetje aan de uitlaat poort/aansluiting

Wat zijn jullie gedachten hier over?



Filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=jre_g9MD6uw

http://www.youtube.com/watch?v=hH4M900bDZQ


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-9-2010 om 21:29 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved