Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
17793 | Teunmenator | 16-4-2004 10:40 | Technical Forum | 2578 | 43 |
Topicpost | |
Gepost door: Teunmenator | Gepost op: 16-4-2004 10:40 |
Ik was op het pro forum het topic aan het lezen over turbo en toen kwam ik op een ideetje. Ik zou zelf een turbo ook heel gaaf vinden maar dan vooral 1 die aan en uit kan. Zeg maar als je volle toeren rijd dat ie dan een flinke boost krijgt. Mijn idee: Ik wilde een electrisch pompje spritus via een sproeiertje laten injecteren bij het spruitstuk zodat het toch goed verneveld wordt. Maar ik vraag me dus af of je dan niet een te rijk mengsel krijgt en of dat die overdruk die je dan in je caberateur creëert gewoon kan? Ik denk namelijk dat je membraamkleppen het zwaar te verduren krijgen op deze manier. Je kan hem dan natuurlijk minder snel laten injecteren maar dan merk je denk ik niets meer van het effect. Voor de duidelijkheid ik heb het hier over een zuigergestuurde inlaat. Mocht het idd zo zijn dat de overdruk een probleem wordt of dat je een te rijk mengsel krijgt dan heb ik nog een alternatief: Je zorgt dat er spritus mengsel wordt geinjecteerd door tegen de olietoevoer op je spruitstuk een soort van vernturi buisje te laten eindigen. De andere kant van dit venturi buisje (de sproeier dus) zit dan in het spiritus (je moet er even rekening mee houden dat dat reservoir niet vacuüm kan zuigen) Maar bij dit alternatief twijfel ik er weer aan of een zuigergestuurde inlaat wel hard genoeg zuigt om het mengsel naar binnen te trekken. (Ff voor de duidelijkheid ik doe nix aan het benzine mengsel. Deze zuigkracht zou je dan weer misschien kunnen verhogen door een soort van variabel klepje te maken in je luchtslang. Weer een ander idee zou zijn dat je bij je benzine slang spiritus “erbij doet”. Zeg maar gewoon een vertakking op je benzine slang. Maar ik weet niet hoe spiritus mengt met benzine. Want als er bijvoorbeeld pure spiritus dan onder in je caberateur blijft hangen dan zuigt ie dadelijk alleen die pure spiritus naar binnen en dat houd je cilinder maar ff. Ik weet iig al cker dat een brommer op spiritus harder loopt als normaal al is het niet echt goed voor je cilinder (dus je kan je turbo gewoon af en toe kort gebruiken). Welke denken jullie dat het beste werkt? Of denken jullie dat er geen 1 zal werken? Het makkelijkste en het beste lijkt mij de eerste. Als er niet teveel overdruk is denk ik dat het allemaal maar positief is. Al vraag ik me ook af wat er dan bijvoorbeeld gebeurt als je geen gas meer geeft (verzuipt ie dan?) edit: Ik weet dat er meerdere topics over turbo's en zo zijn geweest. Maar dit idee is naar mijn weten nog niet langsgekomen.. Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 16-4-2004 10:42 |