Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
16108 AkroBatik 24-2-2004 17:25 Main Forum 2711 19

Topicpost
Gepost door: AkroBatik Gepost op: 24-2-2004 17:25
Na aanleiding van het topic Kop zit vast Heb ik mn brommer bij de brommerboer gebracht. Daar heeft hij de cilinder er met grof geweld af gekregen (thank god) Maar de cilinder is alleen dus danig beschadigd dat hij hier en daar wat bij gewerkt moet worden. Ook zou de cilinder dan gelijk een tune beurtje moeten hebben (langzaam pokke ding). De totale kosten om alles weer werkend te krijgen zouden bij me kaar dus rond de 100 euro liggen (zuiger + pakkingen + cilinder bij laten werken en tunen) en zou het een poosje duren voordat ik hem terug zou krijgen. Dus ik heb maar besloten om voor 140 euro een nieuwe metrakit cilinder te kopen (50cc though).

Maar ik zat te kijken op de site van metrakit en daar zag ik het volgende plaat:

Ik zie daar koppelings veertjes op de foto. Moeten die nou er op gezet worden, of is dat nou niet echt noodzakelijk? Ik heb namelijk geen zin om mn koppelingsdeksel er af te halen als het niet nodig is. Ik blijf btw met mn standaard uitlaat rijden.

Nog een vraag: er zit nog 1 tapeinde in mn blok, waar ik van uit ga dat ie niet zomaar los gaat :( Wat is nou de beste manier om hem er af te krijgen? Tapeinde buigen? moertjes tegen elkaar in draaien (bang dat het schroefdraad daar te ver heen voor is).

En nog een: Is het nodig om het koelsysteem te reinigen? En hoe doe je dat dan. Want ik zag dat er op mn cilinder en op mn aansluit buisjes allemaal blaasjes zaten die er zo af te krabben waren. Maar met wat voor spul kan je je koel systeem goed schoon spoelen?

De laatste: Wellicht is er wat gruis en zooi in mn blok/carter gelopen. Hoe krijg ik dat er uit? (dmv blok olie vervangen lukt dat??) De monteur zei, dat ik iets van papier in de want van mn kruk moest doen, en dan met het vlieg wiel moest draaien en dat dat papiere doek dan al het gruis van de bodem mee neemt. Werkt dit echt zo simpel??

Ik hoop dat er in dit topic serieus gereageert wordt, door mensen die weten waar ze over praten en niet dat zinloze offtopic geblaat van bepaalde personen dat bv. het derbi blok ook niet alles is etc.
Ik neem aan dat jullie niveau hoog genoeg ligt om deze uitdaging aan te gaan. Ik weet het, het lijkt moeilijk, maar doe je best.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved