Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
15707 Friday13 11-2-2004 20:51 Technical Forum 1781 31

Topicpost
Gepost door: Friday13 Gepost op: 11-2-2004 20:51
Ik heb mijn Tsx(50cc,16mm,Gianelli uitlaat) nu al een tijdje maar ik heb hem nooit echt uit elkaar gehaald. Dit komt door luiheid maar ook doordat veel schroefjes vastgeroest en dolgedraaid waren. Ik had ook niet de juiste gereedschap om dat allemaal los te krijgen(Nu wel). Hij reed goed dus ik maakte me verder niet druk. Maar het ging steeds slechter en slechter(Starten, uitvallen, Minderkracht enzenz.) Dus nadat ik was uitgegleden en mijn voorwiel krom ging staan, besloot ik hem ff goed uit elkaar te halen om hem grondig te inspecteren.

De grootste schok kreeg ik toen ik mijn uitlaat eraf haalde. Er zat namelijk(ik schat) zo'n kwart liter benzine in! Door de symptomen van de brommen en na de Faq's gelezen te hebben, was het dus overduidelijk dat mijn Tsx veels te rijk afgestelt was. Een vriend van me zei dat ik een kleinere (13 mm) Carb moest proberen, "omdat hij die ook had". Dit is natuurlijk geen goed argument maar als ik naar zijn Tsx kijk(50snel, top 85km, trekt zeer goed, 13mm, 2 jaar geen problemen mee gehad), dan begin ik te twijfelen.
Dit brengt me dus naar mijn eerste vraag.
1)Tussen een 13mm en een 16mm Mikuni carb, wat zijn de verschillen? Voor en nadelen? Effecten op je brommer?

Iemand beweerde ook dat ik een te groote sproeier heb(110) en als ik naar andere TSXen kijkt kan het ook zo zijn.Maar ik heb ook opgepikt dat er verschil is tussen de Mikuni en Keihin sproeiers. En dat bij de een de maten gewoon grooter zijn.
Vraag2) Wat heb ik een mikuni of Keihin?

3)Op de sproeierhouder staat ook de maat 110. Maar deze moeten niet vervangen worden als je een ander maat sproeier neem toch?

4)Hoe weet je of je cilinder een 50snel is?
Misschien dat deze foto's helpen.

Dat was het voorlopig..Alvast bedankt!

Dit bericht is ge-edit door Friday13 op 11-2-2004 20:54

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved