Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
13395 ardan 16-11-2003 19:34 Pro Forum 50596 15

Topicpost
Gepost door: ardan Gepost op: 16-11-2003 19:34
ok, de winter is begonnen en alles begint weer te kriebelen.

Nu ben ik helemaal klaar om er in te vliegen,de FEMS mag zich volgend jaar aan één coureur meer verwachten (belgische circuitracen dus).De financien zijn bijna in orde,allezins genoeg om de machine rond te krijgen en ik heb 15% in een motorzaak....

Ik zou in de 50cc klasse rijden en proberen om daar dus zoveel mogelijk uit te persen,ook in de klasse van gehomologeerd kader;want prototype klasse is veel te gespecialiseerd en daar zou ik dus garanti laatste eindigen en daa heb ik niet genoeg middellen voor.

Maar om toch compeftoitief te zijn viel een simpele MT of MB weg, ik heb dus gekozen voor de aprilia RS.(waar ik trouwens nog steeds naar op zoek ben en liefst oud type)

mooi kader,goede wegligging,stevig stel remmen voor en achter en het ziet er een pak beter uit.WEL blijf ik bij het honda blok, oersterk en superkwaliteit.het word dus een rs met een honda mbx/nsr blok.

En ik wil het direct goed doen en gaan voor een extreem projectje,dus al snel was het idee daar om er WEL de RS cilinder op te monteren (mooie cils,vlinderpportjen waardoor en bruut de vijl in gezet kan worden en ook niet te duur.
caterinlaat langs voorkant en cil omdraaien zodat uitlaat recht achter wegloopt (simpel voor uitlaten maken en experimenteren).
enkel desaxiatie en uitzetting van zuiger moet eens onder de loep bekeken worden,makkelijkste is als je gewoon zuiger zet zoals ie staat en enkel cil draait,maar daardat zuiger wat ovaal is aan uitlaatzijde vooral en nu dus de inlaat kant immens word opgewarmd zal er bijna zeker een vastloper op volgen,draai je de zuiger wel om,moet je rekening houden met de desaxiatie;

maar probleem waar ik nu mee zit is het slagverschil,nsr blok heeft een slag van 41,4 en RS van 39,7.
cilinder ophogen zou makkelijkste zijn,maar kan niet,want dan ga ik over de 50cc als ik er een cil opzet en dus word ik gediskwalificeerd van de klasse waarin ik wil rijden.

--> slag aanpassen dus!

wat is daar de beste manier voor:
1) krukwangen dichtlassen en bigend een paar mm lager erin zetten (zal ik moeten laten doen,want zelf daaraan beginnen....
2)rs kruk pas maken voor een honda blok.... (klinkt onmogelijk in mijn oren,want er zullen HEEL veel verschillen zijn)

TOTAAL andere mogelijkheid: ik zoek naar een cilinder die zelfde 'snelheid' heeft als de rscils en van zelfde $klasse maar met slag van 41,4 (maar bij nieuwe modellen is dat te lang,dus ik betwijfel de uitkomst van een lange zoektocht)

dus als en iemand een idee heeft of ervaring, gelieve me het te laten weten.Ik kan het zeker gebruiken

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved