Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1322 gran turismo 22-8-01?12:34 Main Forum 884 14

Topicpost
Gepost door: gran turismo Gepost op: 22-8-01?12:34
Ik ben van plan om zelf een begrenser te maken van elco's dat lijkt me opzich niet zo moeilijk, maar ik wil hem zo maken dat als ik het contact aan zet, dat de begrenser altijd aan staat.
Dus altijd als ik me brommer start moet ik de begrenser ff uitzetten.
Dit lijkt me echt wel handig bij een politie controle, ff contact uit, en dan weer aan, en de begrenser staat aan.
Dit vond ik op honda_nl:

Door nu de begrenzer op het normal closed (NC) contact van het relais aan te sluiten staat je begrenzer altijd aan, ook als de voedingspanning er af is. Je moet nu dus iedere keer voor dat je gaat rijden je begrenzer uit zetten met je afstandsbediening maar naar mijn mening is het voordeel veel groter dan het nadeel. Je moet dus wel zorgen dat de voedingspanning van de ontvanger na je contact geschakeld is, bij een controle zet je dus gewoon je contact uit en je begrenzer staat aan. Soms wordt er gezegd dat je, je contact aan moet laten staan, dan zet je gewoon je contact UIT en je zet je helm af en je vraagt wat de agent om te herhalen wat hij vertelde. Je verstond hem niet met je motor aan en je helm op.
Je kan de voeding eventueel ook nog via een andere schakelaar laten lopen die je bij een controle om kunt halen, als een agent de schakelaar nu beweegt zal er niets gebeuren.

Zou iemand hier een schemaatje van willen maken met de kleuren van de draden, want ik weet niet precies hoe ik dat met me contact moet doen.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved