Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
12042 Pingu 15-9-2003 18:35 Pro Forum 54057 9

Topicpost
Gepost door: Pingu Gepost op: 15-9-2003 18:35
Ik ben bezig met het doorrekenen van een std mbx80 cilinder. De cilinder die ik nu erop heb, heb ik enkel dmv durations getuned, en nu wou ik dus eens met time-area's begonnen.
Ik heb de faq van neonlampje gebruikt (@ 2stoke-tuning.mine.nu, mss ook hier ff zetten?)
Als 1e heb ik de oppervlakte van de spoelers berekent, en daaruit de BMEP bepaalt, die kwam uit op ong. 8,6 wat mij wel netjes leek. Daarna heb ik die BMEP ingevuld bij de uitlaat, en via die manier geprobeerd aan de benodigde oppervlakte te komen. Maar.. ik kwam uit op ong. 400mm2, dat is volgens mij veel te weinig, als ik de uitlaattiming naar 185,9 breng, kan ik die oppervlakte al niet meer halen. Ook heb ik op de zelfde manier de blowdown area berekent, maar die was weer extreem groot.. nl 360mm2 (ik neem aan dat de blowdown area, gewoon de oppervlakte boven de spoelers is?
Ik weet niet of mijn werkwijze goed is, ik denk het eigenlijk zelf van niet, maar hoe moet ik het dan aanpakken. Ik ben trouwens uitgegaan van 11k.
Verder weet ik nog niet wat ik met de inlaat moet doen, de inlaat van de cil die er nu opzit is niet bewerkt, en ik vind dat hij voor zijn timingen ( 190/124) te weinig draait, nl 11k op teller.
De spoelers van deze cilinder liggen iets hoger, op 125,9 graden.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved