Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Scooteroverlast?' (ID 815).
De reply is geschreven door XDr4g0nX (UserID 20108) op 3-11-2010 9:52.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]
We worden gewoon voor de gek gehouden met die constructiesnelheid van 45 km/h.
De meeste (alle ?) brommers die in Nederland verkocht worden, zijn ook verkrijgbaar in andere landen. De brommers mogen in die landen harder rijden. De fabrikanten construeren dus op een hogere snelheid (60 km/h ?) en knijpen de brommers voor de Nederlandse markt.
De 45 km/h is dus enkel een wettelijke eis, geen constructiesnelheid.
De restricties er uit laten/halen is dus wel wat anders als opvoeren.
Beter zou zijn, in plaats van zwarte schapen te zoeken, een degelijk beleid te voeren. Ikzelf bijvoorbeeld zou met plezier met een brommer rijden, als hij maar iets harder kon, en ik mee kon rijden met het verkeer (ook al omdat hij harder kan), op de rijbaan dus.
Nu rijd ik met een motortje, waar ik zelden meer dan 80 mee rijd.
Ik zou zeggen;
Snorfietsen van 25km/h naar 35km/h.
Bromfietsen van 45km/h naar 50/55km/h om normaal op de 50 wegen mee te kunnen met het verkeer.
Natuurlijk blijven de 80 wegen "verboden".
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved