Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Scooteroverlast?' (ID 815).
De reply is geschreven door pangolopalanga (UserID 4012) op 3-11-2010 9:07.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: R.uben
Er is een heel verschil tussen de max. mogelijke snelheid van een auto en een bromfiets waar SuzukiTSX1994 het steeds over heeft.

Een bromfiets loopt 45 km/u als je hem koopt, en er is echt geen brommer die uit zichzelf opeens 80 loopt. Brommers worden opgevoerd en er is niemand die zijn brommer op gaat voeren en vervolgens netjes 45 gaat rijden.




We worden gewoon voor de gek gehouden met die constructiesnelheid van 45 km/h.
De meeste (alle ?) brommers die in Nederland verkocht worden, zijn ook verkrijgbaar in andere landen. De brommers mogen in die landen harder rijden. De fabrikanten construeren dus op een hogere snelheid (60 km/h ?) en knijpen de brommers voor de Nederlandse markt.
De 45 km/h is dus enkel een wettelijke eis, geen constructiesnelheid.
De restricties er uit laten/halen is dus wel wat anders als opvoeren.

Beter zou zijn, in plaats van zwarte schapen te zoeken, een degelijk beleid te voeren. Ikzelf bijvoorbeeld zou met plezier met een brommer rijden, als hij maar iets harder kon, en ik mee kon rijden met het verkeer (ook al omdat hij harder kan), op de rijbaan dus.
Nu rijd ik met een motortje, waar ik zelden meer dan 80 mee rijd.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved