Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Yamaha ontwikkeld CVT transmissie voor enduro motoren' (ID 633).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 3-7-2008 20:48.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
[...]
ik dacht t zelfde, maar t is toch juist de sport om te vechten met versnellingen en grip... dit is in mijn ogen net zo gay als die future-cars systemen waarbij de computer rijdt en niet de persoon....
De reden dat ik meer met versnellingen heb dan automaten is dat je met versnellingen zelf kan bepalen wanneer je vermogen vrijkomt (net bij slippen koppeling) en met vario is t altijd gokken wann je wegrijd omdat ie eerst bepaald aantal toeren moet maken.
ben benieuwd hoe de crosswereld hierop reageert
een vario ook in mijn ogen minder leuk
maar het heeft wel grote voordelen
zeker bij een 2takt waarbij de grootste vermogens over een smal gebied liggen waarbij een CVT die steeds hetzelfde toerental kan aanhouden goed van pas komt.
daarom trekt een 10pk 10nm scooter vaak een 10pk 10nm schakel (met in dit voorbeeld echt precies dezelfde vermogenscurve)
vaak een schakel eruit, omdat je moet schakelen (wat tijd kost) en vaak net onder of net boven het ideale toerental ligt
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved