Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Eurlings wil af van opgevoerde brommers ' (ID 535).
De reply is geschreven door NSR2 Chauffeur (UserID 12782) op 12-10-2007 19:20.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
[...]
Jij mag anders ook wel langskomen voor een corrigerende tik hoor, geen probleem 
Wat ik vind? Ik vind dat de minimale leeftijd om scooter/brommer te mogen rijden naar 18 moet. Als ze dat hadden gedaan waren er geen 100 extra regeltjes nodig, geen discussies over brommer examens, geen discussies over kentekens.. Ga maar na, als je 18 bent, hoeveel jeugd kiest er dan nog voor een scooter als je ook meteen voor auto of motor mag kiezen? Gevolg is dat alleen de mensen die ook echt belang hebben bij een bromfiets ervoor kiezen. En dat zijn niet de mensen die zichzelf kapot rijden met een mhr sticker. Dus een streep door de vele verkeersslachtoffers in deze categorie. Streep door alle torenhoge kosten om het veiliger te maken. Streep door alle torenhoge kosten om op brommers te jagen. Bijna niemand rijdt scooter/brommer: probleem opgelost 
Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 11-10-2007 om 13:06 uur.
Het is zwak gelul, want de leeftijd van 16 jaar is juist met opzet lager gekozen dan 18 jaar! Dit om de jeugd een kans te geven om zich zelf gemotoriseerd te kunnen vervoeren. En dan wel met een brommer, omdat hij zo compact is, en dus gemakkelijk te besturen is in het verkeer! Het is toch geen optie om de 16 en 17 jarigen overal naar toe te laten fiesten, op deze leeftijd moeten er veel een stage lopen, en meestal niet direct in de buurt! Ook gaan er op deze leeftijd veel al werken, wat meestal ook niet naast de deur is!
Zelf ben ik van mening dat er gewoon ook veel meer verschil moet komen tussen binnen- en buiten de bebouwdekom, in de stad is 40 ofzo hard zat, maar als je op het platte land woont, dan is dat gewoon geen snelheid! Je moet kilometers rijden, met bijna geen verkeer, hier is 70 ofzo ook echt nog wel veilig!
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved