Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Brammo Enertia: eerste elektrische motorfiets in productie' (ID 518).
De reply is geschreven door Baasbas (UserID 413) op 17-7-2007 12:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ..Kevin..
[...]



ach als je ze al zo'n ding kunnen maken die er goed oprijdt kunnen ze em ook zo maken dat tie tijdens het rijden zichzelf oplaad



Ja, weet je wat? Vind jij dat even uit, dan is alles opgelost

Trouwens, leuk dat ze zo'n ding gemaakt hebben. En in een stadscentrum vol smog zou het nog nut hebben ook. Denk aan vieze steden in India. Daar rijden ze toch al allemaal op brommertjes. Dan is de overstap gemakkelijk (ipv auto -> motor dan brommer -> motor). Maar dan laat je de financiële aspecten buiten beschouwing.

Maar of hij zo milieuvriendelijk is betwijfel ik. Zero emission in ieder geval nóóit! De stroom voor dat ding moet toch ook opgewekt worden. En stroom opwekken is smerige bussiness. Kolencentrales, nucleaire centrales. Als het nou puur van waterkrachtcentrales, windmolenparken en zonnepanelen zou komen.. Maar dat aandeel is extreem laag in de energieproductie. Blijft flink vervuilend dus. Tel daarbij op dat het produceren en vervangen van die dure accu's energie vretend en vervuilend is en je hebt volgens mij een motor die veel smeriger is dan een 125cc 4taktje.

En die laatste presteert dan nog op alle fronten beter ook. Snelheid, actieradius, kosten

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 17-7-2007 om 12:16 uur.


Nee, eigenlijk is vergelijken met een 125cc 4takt al niet eerlijk. Dat ding kan maar 80, dus vergelijken met een 50cc 4takt is reëler. Met een CB50 ofzo. Dan valt het verschil nog groter in het voordeel van de verbrandingsmotor uit...

Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 17-7-2007 om 12:20 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved