Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Pas vanaf 24 jaar op zware motor' (ID 348).
De reply is geschreven door mblover (UserID 9353) op 28-3-2006 9:55.

Stond vandaag een stukje in de krant, motor organisatie's waren er ook al tegen en geven idd ook aan dat het probleem niet (alleen) bij hen ligt en dat op basis van de paar idioten die wel raren streken uithalen (wat peijsje vast gezien heeft) de rest veroordeelt wordt.

Dit stond er ook in:
Quote:
Kwetsbare motorrijders
1) Motorrijders zijn kwetsbaar in het verkeer, blijkt uit een grootschalige europese studie naar motorongevallen die vorig jaar is gepubliceerd.
2) Voor de studie werd een groot aantal ongevallen in de jaren 1999 en 2000 geanalyseerd in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Itali? en Spanje. In totaal werden voor het MAIDS-onderzoek 921 ongevallen gereconstrueerd en onderzocht op zo'n 2000 variabelen.
3) Te hard rijden blijkt bij 30% van de ongevallen een rol te spelen. Een op de drie ongevallen is het gevolg van een inschattingsfout.
4) Bij nog eens dertig procent van de ongevallen is de motorrijders niet gezien door andere verkeersdeelnemers.
5) Kuilen, spoorvorming of wegversmallingen blijken in ??n op de tien gevallen de oorzaak van een ongeluk. Verreweg de meeste ongelukken gebeuren in stedelijke omgeving.
6) Bij zes procent van de ongelukken met letsel speelde de vangrail een rol. Vaak (30 procent) is er dan sprake van ernstig letsel aan benen, nek en hoofd.


Als ik zo de procenten is op ga tellen:
30% snelheid
30% niet gezien
10% slecht wegdek en/of wegversmallingen
6% vangrail

Dat is volgens mij 76%. Waar de andere 24% zijn? Zou het niet weten, mss in de la bij hun omdat die uitslag ze niet aan stond....

30% van snelheid: daar zal iedereen die ook maar iets te hard reed en een ongeluk kreeg wel onder vallen... ookal was het maar zo weinig te hard en zijn ze gewoon over het hoofd gezien door automobilisten.

30% niet gezien: alleen de mensen die niet per ongeluk 1kmh te hard reden enzo waarschijnlijk...

10% slecht wegdek en wegversmallingen: Zorg dan dat die weg fatsoenlijk is, en rot op met je wegversmallingen want zo als je kan zien is dat juist een bron van ongevallen in plaats van dat het de weg veiliger maakt. (en dat blijkt met de brom ook want 9 van de 10 keer krijg je daar geen voorrang terwijl je voorrang hebt en moet je flink in de remmen)

6% vangrail: ZET ER DAN ANDEREN NEER

Bovendien hadden ze "veel ongelukken" gereconstrueerd, maar 921 is volgens mij helemaal niet zo een groot aandeel in alle ongelukken in die landen. Als dat wel zo is dan snap ik niet waar ze zich zo druk over maken...


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved