Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Nieuws in het onderwerp 'Honda maakt 50cc 4T race-replica' (ID 34).
De reply is geschreven door Pistonpen Paultje (UserID 1405) op 8-12-2003 14:44.
Quote:
Hey, ze hebben weer een circuitversie uitgebracht?
In 1997 zagen we al de replica van de straatversie.
90 km/h met een 50cc DOHC 4-klepper 5-bak. Die is gewoon op kenteken te krijgen.
Het grappige is dat in Nederland iedereen dankt dat het nostalgie is ... maar in Azi? is de 50cc viertakt van Honda doodgewoon allerdaags.
Wist je dat Honda ongeveer 3,5 miljoen C50's per jaar verkoopt? En dat is alleen nog maar de C50.
Nog wat leuke getalletjes geven aan dat ongeveer in Azi? 70% van alle nieuwe viertakt tweewielers van 125cc of minder die jaarlijks verkocht worden van Honda zijn. En geloof me, dat zijn er v??l.
Alleen in Nederland snappen ze het niet en blijven ze met die verouderde tweetakttroep zitten. En Honda wil ook niks met Nederland te maken hebben als het om viertakt 50cc gaat. Vandaar dat de 50~125cc viertaktmarkt nu overspoeld wordt door Jingcheng, Lifan, Zongcheng, Dayang, Daddyw en meer van die fabrikanten die replica's van Honda's produceren.
En nu komt Sachs met de Madass, met een replica van een Honda SS50 blok er onder. Honda is dom bezig en had in '98 toen al die Chinese replica rommel hier heen begon te komen zelf naar Europa moeten komen met de 50cc viertakt. Honda loopt een gigantische omzet mis doordat iedereen nu replica's van Honda's koopt in plaats van echte. En wij zitten met de inferieure kwaliteit van die Chinese troep terwijl we allemaal veel liever het echte spul hadden gehad. Want de kwaliteit van Honda is nog steeds onovertroffen.
Maar goed, terug naar die Dream50R.
Niet een replica van de RC112 maar van de RC110.
Even naar de website van meneer van Zonneveld:
http://www.4-strokebikecentre.com
Straatversie:
http://www.4-strokebikecentre.com/pictures/ cr110cubracingprod.jpg
Meneer van Zonneveld schreef: dit is echt heel zeldzaam (maar toch zijn er wel in Nederland) de echte cr 110 (dus niet die nieuwe '97 versie van EUR.4500,--, maar de oude '62 van ~EUR.22.700,--.....) deze straatversie met 5-bak 4-klepper, 1 cilinder liep 100 km/h in tegenstelling tot zijn race-maatje 8-bak, 130 km/h.
Circuitversie:
http://www.4-strokeb...s/cr110cubracing.jpg
Meneer van Zonneveld schreef: dit is dus de cr 110 racer (zie vorige) ook zeldzaam (lees: 'iets minder heel erg zeldzaam dan de straatversie')
En voor de Dream50 replica uit '97 snor ik wel even een foto op van de dream50 van meneer Leertouwer. Hebbes:
http://home.planet.nl/~bokel009/Dream50_1.jpg
Ff een quote van Ivo uit de bron...voorkomt misverstanden ed.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved