Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Achterschijfrem op honda mbx wiel' (ID 202).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 15-6-2010 22:49.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Voorvork word aleen te zwaar belast als je heel te tijd stoppies gaat doen, dat geld voor alle voorvork of ze nu 1 of 2 schijven hebben.

Die remkracht is nodig om die iets zwaardere brommers, motoren in de bocht er te proberen uit te remmen en mijn honda mb heeft niet de standaard 50cc setup dus extra remkracht is wenselijk.

Ik heb al eens bijna tegen een auto gezeten met mijn mb (70cc) dus wil ik niet met mijn 125cc setup in de kont van een andere brommer/motor zitten.

die midden buis is een holle buis en als je daar op een kleine plaats alle belasting op gaat uit oefenen gaat hij ommeduur krom staan (of indeuken), als je kijkt naar de duo shock ophanging van mb zijn de krachten verdeeld over die hele lengte tussen de 2 veerpunten.

Zijn genoeg mensen die zeggen dat monoshock op een honda mb/mt frame gevaarlijk is.

Kijk maar in dat FAQ topic daar omtrend.


ben het met je eens dat een beetje remkracht niet verkeerd is.. maar overdrijven is ook een vak.

monoshock op MT/MB bouwens is gewoon slecht voor het frame, krachten horen niet op die dikke ronde buis te komen maar net voor die buis.. en met een pro-link systeem kun je daar die krachten wel krijgen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Moet je beter vooruit kijken, ipv in je remmen inversteren.


inderdaad, heb eigenlijk m'n hele brommer periode met kut remmen of geen remmen gereden en nog nooit een ongeluk gehad of iets dergelijks. (iig niet rem gerelateerd )




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved