Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Blokrevisie Honda brommers' (ID 124).
De reply is geschreven door foxbuster666 (UserID 1894) op 6-3-2006 10:53.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing
Mwah de hele faq vind ik wel leuk.
Lagers verhitten zou ik niet doen....
Lagers erin rammen met een hamer zou ik ook niet doen....
Je carterdelen weer op elkaar rammen met een hamer zou ik ook niet doen... (dat water onder staat: "Het kan eventueel ook nog met dezelfde bouten, alleen dan een langere maat. Hierdoor kun je de carters naar elkaar toe trekken." lijkt mij de normaalste en makkelijkste/beste manier)
Dat was het wel voor derest doe ik het eigenlijk ook wel zon beetje.
edit: Hier mijn homemade lager trekker, hoef je niks te verhitten (behalve bij carter weer op elkaar doen) je hoeft dan ook niet te rammen met hamers enzo.>>>>
afbeelding
werkt dan zo zeg maar (krukas lager deruit trekken van tsx)
ff vliegwiel gebruikt zodat die hem daar tegenhoud (had ff geen andere plaat of iets sterks af en toe beetje improviseren
)
afbeelding
om zoiets te maken is het wel makkelijk dat je kan draaien
(zon ding kan je volgens mij ook wel kopen of beetje wat proberen met kan en klare buis ofzo)
mzzls Jeffrey
Dit bericht is gewijzigd door FoX-racing op 10-11-2005 om 12:17 uur.
Moet je eens kijken hoe een brommerboer je blokje in elkaar zet 
Hij stookt het carter gewoon heel warm, past het niet in elkaar, dan moet er toch wel wat geslagen worden.
In principe maar een klein stukje, want de rest kun je via de moeren vast draaien.
Wat ze ook weleens doen, verschillende lengtes blokmoeren gebruiken, zodat je niet hoeft te slaan, maar het geheel naar elkaar toe trekt.
Toch moet je naderhand altijd even een tikje met een hamer op het vliegwiel geven, anders zit hij veel te vast bij de 1e start...
Het centreren van een krukas kun je btw zelf niet, dit moet je echt laten doen
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved