Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Waterpomp op Honda MT5' (ID 153).
De reply is geschreven door MTX-speed (UserID 6030) op 25-7-2005 17:56.

10000 toeren is wel een beetje heel veel als je weet dat de gemiddelde pomp tussen de 1500 en 2000 toeren draait. Nadeel van een te hoge snelheid is dat er dan een soort vacuum ontstaat en er dus geen water meer verplaatst wordt.
Bovendien moet een waaierpomp voor de optimale WEL de goede kant opdraaien.


Nu is mijn vraag:
Zijn er watergekoelde cilinders voor MT5 dan?
Ja ik weet dat er van die grote vierkante 70-Zeta's bestaan maar deze hebben geen waterpomp nodig aangezien deze werke door middel van convectie (warmte stijgt op en gaat dus via de cilinderpet naar de bovenkant van de radiateur waar deze afkoelt en zo vanzelf naar beneden zakt waar het in de onderkant van de cilinder komt waar het weer opgewarmt wordt.

Dan heb ik nog een off-topic-vraagje:
Zit er eigenlijk een thermostaat in?
Mij lijkt van niet aangezien wanneer de motor koud is, er toch geen koelwater kan gaan stromen, maar klopt dit?


edit: Misschien een goede tip: - zorg ervoor dat er geen vouwen in je koelwaterslangen zitten

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 17:57 uur.

edit 2: Tip 2: Zorg er ook voor dat je koelslangen niet tegen de uitlaat komen.

Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 18:00 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved