Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling FAQ in het onderwerp 'Verwijderen Carterbegrenzing AM6' (ID 145).
De reply is geschreven door Mike de klerk (UserID 2606) op 5-6-2005 17:52.

ff weer een reactie terug.

Waarom zou je je carters bijwerken?
1. Originele cilinderhemd heeft dan in totaal 2 mm speling, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit niet uitmaakt. En het lijkt me dat je hier wel last van krijgt. Verbeter me als het fout is i heb het nog niet geprobeerd.
2. Dremelen is leuk voor kleine membraampjes, iets eruit slijpen maar niet voor grote lange stukken zoals dat randje in je carter. Het moet dan ook nog mooi rond zijn.
3. Zodra je je carter verkl**t. Dan kun je in principe een nieuwe kopen. Beetje risico zit er dus wel aan.

Betere oplossing:
Zet je cilinder in een draaibank, draai wat van je cilinder hemd af, en hopla. geen geprul, op de 2 decimalen van een milimeter precies (mits je een goeie draaibank hebt).

mijn buurman heeft dat voor me gedaan, nu is mijn 74 cc Gilardoni cilinder hemd precies even dik als mijn origineel. (gemeten met digitale schuifmaat).

Nu weet je zeker dat je originele cilinder er nog op kan als je hem ooit weer eens origineel wilt maken. Cilinder kun je makkelijker verkopen omdat die mensen dan niet hoeven te kl*ten met dremelen of iets dergelijks. Cilinder past er zo in bij de nieuwe am6 blokken. Hoe het bij andere blokken zit weet ik niet. Maar aangezien alle rieuj's aprillia's en motorhispanias met een nieuw am6 blok rijden maakt het toch niet als hij niet op een ander blok zou passen.

Ik heb hem er zo op kunnen beunen na de bewerken, kheb er al 210 KM mee gereden zonder problemen en hij blaast lekker


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved