Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'kenny77' (ID 11550).
De reply is geschreven door JB1 (UserID 18672) op 23-2-2013 12:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Kwa topvermogen schelen (de eerste) injectiesysstemen en goede vlakschuif carburateurs niet zoveel.

Zie naar de latere 1000cc sportmotoren met carburateurs en de eerste 1000cc sportmotoren met injectie.

Zoveel verschil in topvermogen is er niet.

Maar injectie heeft geen venturi nodig dus minder luchtweerstand.

Injectie systemen hebben ook een betere verneveling dan de meeste carburateurs.

Veel hangt ook af van hoe de aanspuiting is.

De MJN set voor mijn carburateurs geven een even goede of zelfs een betere verneveling dan de eerste injectie systemen (1 gat voor aanspuiting).

Modernere systemen zijn beter (meerdere gaten voor aanspuiting).

De injectoren van een yamaha R6 2008 dat ik ga gebruiken als elektrische powerjets (bij overdruk in de luchtfilterkast) hebben 12 gaten voor aanspuiting.

Injectie is ook makkelijker regelbaar.

Er zijn wel aparte sysstemen te verkrijgen (kdfi of mega/microsquirt) maar die kosten wel wat.

Volgens mij zitten hier ook nog een paar kinderziektes in.



Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 21-2-2013 om 22:37 uur.


Topvermogen is niet alles, je wil een mooie vermogenscurve hebben, die haal je eerder met een injectie dan met carburateurs


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved