Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'kenny77' (ID 11550).
De reply is geschreven door RikDT50MX (UserID 22379) op 29-11-2011 19:16.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Het lijkt de stoomboot van sinterklaas wel! 
Maar hoezo heb je dan al zoveel geld eraan uit gegeven?
Maarja nu rij je wel op een echte dt50mx!
k heb 3 keer een vastgenaaide cilinder gehad, de eerste keer bleken de zuigerveren nogal gaar te zijn en die bleven toen in de uitlaatpoort hangen, toen een oude cilinder van mn pa en andere zuiger in gedaan, toen schoot het mofje van luchtfilter naar de carburateur eraf; liep dat ding veel te arm en naaide vast, toen maar een dmp erop gezet omdat het geld wat opraakte, nog steeds spijt van, pistonpenclipje kwam los en vernielde cilinder en zuiger. toen uiteindelijk maar de 2l7 laten honen en nieuwe zuiger erin. dan zit je al op zo'n 200. toen was het krukaslager gaar, dus blok open en alle lagers en keringen nieuw. dat was ook zo'n 80 euro. vervolgens, dat was wel mn eigen domme schuld, bougiedraad in de kop lam gedraaid. weer 20 euro. nu heb ik dus tijdelijk de onsteking van mn pa geleend omdat mn eigen dood is. nieuwe onsteking is er al, maar moet op tijd worden gezet (streepjes kloppen wel maar het loopt voor geen meter). dat is dan ook weer 75 euro. ding heb ik achteraf ook veel te veel voor gegeven, lak was allemaal wel oke, ding zou gegarandeerd goed lopen alleen gaskabel was kapot. dat was dan 700. verder denk ik ook nog zo'n 50 euro aan klein spul. toen de onsteking nog niet kapot was heb ik hem maar af laten stellen, weer 50 euro. kentekenplaat is nog een keer los gekomen 27 euro. en zo zit je al bijna op 1100. ik geef toe dat wel wat mijn fout is geweest, alleen jammer dat er nog wel heel wat pech bij zit.
dat was dan wel ongeveer het eerst halve jaar dat ik brommer rijd.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved