Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'kenny77' (ID 11550).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 22-6-2011 22:43.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Even over dat 2 takt gebeuren wat je bedacht hebt.
Ik wil je even op een punt wijzen, als de uitlaat poorten tegenover elkaar staan dat wordt het mengsel wat ze terugblazen zo de andere uitlaat poort ingeblazen. Beetje idee van 3e spoelpoort die naar boven is gericht omdat hij anders het mengsel de uitlaat in gooit.
Ik hoop dat je het begrijpt.
Ik hoop over een week natuurlijk hiervan een schaalmodel te zien
In het AMT lees je wel vaker dingen over vreemde motoren maar, dit vindt toch een hele mooie vinding voor 2 takt.
http://www.amt.nl/Ni...op-tweetaktmotor.htm
Is het niet een idee om een dubbelzuiger 2 takt te bouwen?
Mij lijkt het ideaal want in je cilinderkop verlies je toch een boel energie.
Ja ik snap wat je bedoelt,, dit was ik bij mijzelf ook aan het afvragen:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Waar ik me eigenlijk meer "druk" om maak, is of de 2 overstaande uitlaatpoorten met expansie uitlaten elkaar niet gaan verstoren tijdens de gaswisseling.
Maar is dit ook wel echt het geval?
En nu heb ik de uitlaat schachten nog direct tegen over elkaar zitten (was even makkelijker met tekenen).
Maar hoe zou dit zijn als de uitlaatschachten onder een hoek, naar de cilinderkop worden gericht.
Zou dit dan weer anders uitpakken.
En met de dubbel zuiger bedoel je dit principe?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
waarom niet de injector in de cilinderkop maken? of verneuk je je verbrandingskamer vorm dan?
Daar had ik ook nog aan gedacht, maar ik wist niet of dat ook technisch mogelijk was. (hoe het zit met de hoge temperatuur)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
[...]
is al eens gedaan injector in de kop
geeft afdicht problemen
kijk maar eens naar ditech en variaties
Mhh dus toch al eens gemaakt, thnx voor je reactie. 
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-6-2011 om 22:47 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved