Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'kenny77' (ID 11550).
De reply is geschreven door MaXi-PuCh (UserID 20400) op 19-6-2011 23:34.
Ik denk dat het sowieso gewoon zal lopen, maar om een uitlaatpoortoppervlakte die 2x zo groot is als standaard, efficiƫnt te maken, moet je idd ook veel grotere spoelers hebben, en dan is het alsof je van 2cilinders, alle poorten in 1 cilinder wilt hebben. Dan moet je OF een heel lange slag hebben, OF een grote boring.
In bijde situaties lijkt het mij niet nuttig omdat als je bij een lange slag de spoelers heel lang maakt om het oppervlak van de uitlaatpoort te compenseren, de timingen nogal vreemd worden, tenzij je de uitlaatpoorten ook weer langer=groter maakt. Zo blijf je bezig. Bij cilinders met een grote diameter heb je ook weer dat het slecht zal passen.
Je zal er sowieso weinig winst uit halen.
Het verschil tussen dit en een vlinderpoort is ook minimaal.
Het kan zijn dat ik poep praat maar dit is zoals ik er tegen aan kijk.
Edit: je zou dan een turbo kunnen gebruiken om genoeg mengsel in de cilinder te krijgen, maar een turbo op een 2t is ook niet ideaal, dan zou je het blok ook weer moeten aanladen op een turbo enz. Enz.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-6-2011 om 23:37 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved