Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'thijs-tussengas' (ID 22161).
De reply is geschreven door thijs-tussengas (UserID 22161) op 4-4-2011 20:41.

Da's mooi, maar komt het schakelpedaal nu wel goed terug naar z'n midden-stand? Als je doorrijdt met een schakelpedaal dat niet terugveert verbrand de schakelklauw; die blijft dan aanlopen in de groef naast 't tandwiel. Het is als rijden met je voet constant op 't schakelpedaal, dat gaat dus mis.
Je vroeg nog naar de voorvork; da's niet moeilijk. Je verwijder het voorwiel en je demonteerd het spatbord. Dan kun je via de onderkant van de demperpoot ófwel een inbus ófwel een boutje M-6 losdraaien, en dan kun je het onderste deel vanzelf naar beneden schuiven. Die zet je op z'n kop in een opvangbak om de ouwe olie eruit te laten lopen, en daarna monteer je alles weer zoals je 't losnam. Het is waarschlijk verstandig om ook meteen de keerringen te vernieuwen.Als alles weer in elkaar zit draai je de topbout op de kroonplaar los, en daar giet je de nieuwe olie in. Ik geloof dat hier 100cc in moet, maar controleer dat voor de zekerheid! Ik gebruik altijd 80W-90. Bij de oudere variant zit de demper d.m.v de veer in elkaar geschroeft, maar volgens de foto's heb je een moderne voorvork. Zit er onderin géén inbus/boutje, laat 't even weten.
Als je de brommer keuringsklaar maakt zou ik er gewoon een 12 mm carb. opzetten, dan loopt ie net 50-55 top, maar met je huidige gasfabriek krijg je gegarandeerd gezeik. Na de keuring kun je nog wel e.a. aanpassen.

Mathijs


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved