Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'thijs-tussengas' (ID 22161).
De reply is geschreven door thijs-tussengas (UserID 22161) op 1-2-2011 18:58.

Ja, daar zeg je zowat Rens, als motorrijder heb ik ruim 15 jaar MZ gereden, ook als motorcourier in Rotterdam, en het zijn prima machine's. Eigenlijk ben ik weer op nieuw gaan brommerrijden sinds ik op 't EILAND woon; Schouwen-Duiveland. Alle afstanden zijn hier nou eenmaal klein, dwz na 15 km houdt 't eiland op en begint de zee.
Met autorijden ben ik ook maar helemaal opgehouden en ik heb nog wel eerst aan een lichte motor gedacht, maar praktischer vond ik toch een brommer. De oudste de GG-50-T is een brommer die je niet meer zo vaak tegen komt, en deze gebruik ik meer met mooi weer; het is wel een bode-brommer, dus voor "sjouwwerk" gebruik ik hem ook. De 2-V is mijn dagelijks vervoer 't hele jaar door, de V-modellen kom je nog heel veel tegen, alleen die van mij heb ik van Sachs motor omgebouwd naar JLO. De vorige eigenaar had de Sachs motor geruïneerd. Het leuke van de JLO G-50/2 is dat dit blokje begin jaren '50 werd ontwikkeld, en alle onderdelen zijn nog steeds goed verkrijgbaar. Reviseren is ook een makkie, maar het idee was dat elke dorpssmid eraan moest kunnen werken. Die JLO's heb ik wat betreft de ontsteking ook omgebouwd, van MORES naar Bosch !Ik wilde trouwens alleen nog een N.L. brommer. De Simson is verder een goeie brommer, en dat electraverhaal; ik hoop dat je de electronische ontsteking op orde krijgt.
Ook ben ik de penningmeester van BOLUZ (bromfiets oldtimer liefhebbers uit zeeland), en een boluz is ook zeeuws banket (ziet er inderdaad uit als een drol!). We hebben weer heel wat evenementen in de planning voor dit jaar, maar die meld ik t.z.t op het meeting-forum, dus mocht je in de buurt komen; houd 't in de gaten!


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved