Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'kenny77' (ID 11550).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 16-8-2010 22:25.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dus is het eigenlijk ook zinvol om de spoelpoorten te veranderen (vergroten?) wanneer je de inlaat poort zou vergroten?

Bij een standaard cilinder zonder boostpoorten, dus 1 uitlaat, 1 inlaat en 4 spoelpoorten type cilinder.

Hangt er uiteraard weer vanaf wat je ermee wilt.

Hoe de spoelsnelheden etc nu precies samenhangen met vermogenskaraktiristiek weet ik ook het fijne niet van. Kan me voorstellen: hoge spoelsnelheid(kleine poortjes) = hoogtoerig
Lage spoelsnelheid(grote poorten) = laagtoerig

Puur omdat op hogere toerentallen de cilinder veel minder tijd heeft op te spoelen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved