Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 1-9-2009 18:54.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hehe, staat idd wat bruikbare info in van die afstanden tussen spoelers en uitlaat daar had ik rekening mee gehouden.
uitlaatpoort is idd voor topvermogen, verder was ik maar van plan om 1 cilinderbus te fabriceren

Afschuining van de spoelpoort zou ik nog even naar moeten kijken, maar ik vrees dat het niet gaat lukken


Foto's van de inlaatkant volgen, heb er al een mooi setje aux-poorten inzitten hoor


Ik heb een stukje vergeten af te typen bij mijn bovenstaande bericht, wat juist een heel belangrijk punt is om op te letten, dus dat heb ik nu aangepast, en hier even in het kort voor jou:

Quote:

HEEL BELANGRIJK! kijk of de uitlaatpoort wel zo breedt kan worden met de geplande zuiger, zuigers zijn namelijk vlak aan de zijkant ivm de zuigerpent, en er moet dan ook zeker 2mm zuigerafsluiting naast de poort zitten want anders heb je geen compressie (dus het wel ronde deel van de zuiger moet aan beide kanten van de uitlaatpoort zeker 2mm uitsteken)




Verder snap ik dat je bij het ontwerpen van je cilinderbus rekening moet houd met de aansluiting van de vorm van de spoelers in de bus naar de spoelers in de cilinder, maar ik denk dat je een "afgekapte rechthoek" poort voor spoeler in de bus best kan gebruiken en dan kan laten overgaan naar de bijv normale rechthoekige vorm in de cilinder.
Hieronder dus snel gemaakt voorbeeldje van wat ik bedoel met een "afgeschuinde rechthoek":

2 verschillende "afgekapte rechthoeken" en een "normale" spoelpoort.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved