Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 31-8-2009 10:38.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb nog ff zitten zoeken
meestal wordt er voor een gietijzeren cilinderbus gg30 aka grijs gietijzer ( houdt olie vast en heeft goede glijeigenschappen ) gebruikt. wellicht is dat wat je moet hebben
btw.. ik zou de boring toch niet veel meer als 57mm maken hoor. je moet er ook gewoon rekening mee houden dat je geen enorme boring op een korte slag kunt zetten. dat gaat gewoon niet lopen
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 30-8-2009 om 21:59 uur.
gg30 had ik ook al gevonden, met 1 tiende perspassing
met dank aan kenny!
Verder weet ik wat je zegt, en mijns insziens moet de verhouding 49.5/60 prima gaan. Voor er echt vermogen uit te trekken zal het wss alleen maar positief zijn aangezien je veel toeren kan gaan draaien met veel cc's
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
op een 41,4mm slag zit origineel een boring van 50mm, en 53mm of 55mm zijn ook geen probleem.
Op een 49,5 slag zie ik ik het probleem dus ook niet van een 59mm boring.
Het moet uiteraard gaan passen met de drijfstang en ruimte voor het cilinderhemd maar verder geen probleem.
kijk, zo dacht ik er dus ook over.
Enige nadeel wat ik dan nog kan bedenken is dat je zuiger sneller neiging tot kantelen krijgt, aangezien je boring wel groot is, maar je zuiger gewoon een mm of 55 hoog
(iets meer dan de slag)
Maar ook dat leek me geen probleem.
Cilinderhemd etc. dat draai ik eerst expres een stik te lang, dan pers ik mijn pus erin, en dan kan ik gaan passen en meten op mijn blokje, en dan haal ik er vanaf wat strikt noodzakelijk is 
Wat me trouwens opviel is dat de buitendiameter van de krukas 86 mm is, en de binnendiameter van de carters is 90 mm
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved