Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door 2SLOW4ME (UserID 16112) op 21-7-2009 20:31.

Ben ik weer!! zit beetje in een dilemma met het berekenen van mn cilinder..

Alsi k zelf wat bereken op de BF-FAQ manier dan komt het anders uit als dat ik het in het door jou gestuurde programma invul..

Hier ff mn voorbeelden. Misschien zie je aan de foto's alleen al van wat er mis is .


Poortmap met de "echte" poortbreedte met schuifmaat gemeten (helaas geen digi, maar wel een dure )


voor de duidelijkheid



Timingen met het exel progje.
uitlaatpoort 214.39
Spoelpoort 147.11
Boostpoort 153.25
Blowdown 33.64









En als het niet duidelijk is klik je maar op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=7KHEWZAJ
en scroll je een tyfus end naar beneden

De timingen zeggen dus uitlaat poort 214.39. Maar de BF FAQ zegt dat je die 85 graden *2 moet doen en dan krijg je 170 ... redelijk verschil dus..
Dus volgens de BF manier:
Uitlaatpoorttiming 170 graden
Spoelpoorttiming 112 graden
En boostpoort timing in de buurt van die spoelpoort van dat scheeld 2mm qua poorthoogte..
Mn geleende schuifmaat is alweer terug gegeven dus kan het ff niet meer netjes na rekenen

Wat klopt er dus nu? Exel of old scool rekenwerk?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved