Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 15-6-2009 14:33.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.

en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.

net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.

je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.

Hmzzz. nja, in vergelijking met moderne brommers is de carterdruk bij honda's sowieso gewoon laag. Iets eraan doen zal in mijn ogen wel effect hebben, helemaal met een tof pijpje.
Modernere crossers hebben ook een aardig hoge carterdruk, dus zeker te realiseren denkz


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved