Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 14-6-2009 23:51.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
Hmzz, dan begin ik denk ik gewoon met 130-185, is zeker reƫel, en de uitlaatpoort kan je nog altijd omhoog halen als het moet
Zou wel leuk zijn als ik dan aan de maten van een CR125r uitlaatje zou kunnen komen, dan kan ik a.d.h.v. die maten een onderlangs pijpje lassen.
Wat sowieso ook in de planning staat bij mij was de krukas opvullen met alumunium en afdraaien.(voor een betere carterdruk uiteraard)
Helaas heb ik daar niet veel extra info over, weet alleen dat het vroeger vaker werd gedaan.
Weet jij daar toevallig wat meer over ?
hmm nee daar heb ik ook niet veel informatie over, ik weet wel dat ze daar in de jaren 50 ofzo mee gestopt zijn, omdat een goeie expansieuitlaat hetzelfde effect had.
en een expansieuitlaat + hoge carterdruk zorgt voor onnodig veel benzine in de uitlaat, omdat het aangezogen wordt door de uitlaat, en ook nog eens met kracht uit het carter geperst wordt.
net als met een turbo op een 2takt, het kan zeker helpen kwa vermogensopbrengst, maar je rendement zinkt als een baksteen.
je zou eigenlijk hoge carterdruk moeten realiseren, en dan een expansieuitlaat berekenen die zo goed als alle benzine terugstuwt in de cilinder. maar daar heb je waarschijnlijk nooit genoeg tegendruk voor.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved