Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Derbi-Olaf' (ID 13836).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 14-6-2009 19:27.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, powervalve heb ik serieus over gedacht, maar AC+powervalve leek me geen goede combo
en@ joël: vind hem zo 1-2-3 niet
Toch maar aan denken om het nog eens te vragen

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 14-6-2009 om 19:19 uur.



een 'powervalve' kan ook een aparte resonantiekamer zijn in de uitlaat, net als een powerbox. het hoeft niet een schuif te zijn die je uitlaattiming verandert (al is dat wel beter)

nieuwere brommers hebben vaak ook zo'n resonantiepijpje aan de uitlaat hangen. die zorgen voor meer koppel onderin, ten koste van het koppel in hoge toeren. als je er een klep op maakt die sluit bij een bepaald toerental, hou je dus koppel bovenin, en je krijgt onderin ook nog een extra koppelboost

edit: 130-190 is wel vrij extreem, ik zou eerst maar eens een blowdown van ongeveer 26 graden aanhouden, zeker zonder powervalve.

zo'n elsinore heeft ook niet heel spannende timingen, maar de powerband klapt er wel SNOEIhard in door de ontbrekende powervalve.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 14-6-2009 om 19:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved