Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Profile in het onderwerp 'Arjanus' (ID 684).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 10-6-2009 23:15.

tikken begint omdat de klep stoters niet voldoende olie krijgen.
m40 kleppen smeren en hydro stoters krijgen olie door een sproeileiding boven de nokkenas , deze slipt dicht. ook opbrengst vd pomp loopt met de tijd terug omdat de kanalen en zeef dicht gaan zitten.

daarom moet je eigenlijk bij elke distributieriem (30k) ook de sproeileiding vervangen (kost 10 euro ofzo) en is het verstandig voor het olie vervangen even te spoelen met motorreiniger,atf olie of remvloeistof door je olie.


verder betekend het tikken dat je nokkenas en tuimerlaars aan het slijten zijn. als je gewoon laat tikken is bij 2 ton je nokkenas gaar. en is je vermogen boven 5k duidelijk weg.

mijn huidige e30 stopt boven meestal bij 4.5K en loopt ook niet harder als 160.
wil ik het goed hebben moet ik nieuwe:
nokkenasset (inc tuimelaars klepstoters ed 200 euro)
distributie (compleet 90)
grote beurt (rond 100)
als je bezig bent is het verstandig waterpomp en thermostaat ook te doen (100 ofzo)
en gezien ik 2.5 ton erop heb staan zijn binnenkort mijn drijfstanglagers ook aan de beurt (130 euro)

totaal ben je dan meer als 600 euro kwijt om het blok weer fris te hebben.
voor dat geld koop je een complete m42 ombouw en hou je nog geld over voor revisie.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved