Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Project Topic in het onderwerp 'YZ465 enduro [Algemene vragen]' (ID 2010).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 27-10-2012 12:33.

Fluitpoorten er naast maken is geen optie, de ruimte naast de uitlaatschacht is wat mager.

Het gaat me er ook niet om, om er een race cilinder van te maken, moet ook een beetje te berijden zijn. :P

Maar vooral om slijtage te verminderen, de ovale uitlaatpoort zit namelijk standaard op 70% van de boring en dat voor een 500cc!
Voor de cross geen probleem, maar voor over de weg zit je dan al redelijk snel zuigers te wisselen denk ik.

Dus vandaar een vlinderpoort met 2 redelijk kleine poortjes, zeg maar zoiets als een CR500.

De inlaat wordt inderdaad ook aangepast, de reedstop van het membraan zit nu namelijk ook voor de boostpoort...
Wordt een paddo inlaat.

De spoelkanalen worden maar minimaal bijgewerkt.

Zo'n bus draaien is inderdaad niet zo'n probleem, maar een xt500 cilinder met kapotte koelribben is goedkoper dan een stuk gietijzer.

Nog een reden van een andere bus, is omdat ik met grotere zuigers rij, als ik de 87.5mm zuiger in deze cilinderbus gebruik kan ik hem erna niet meer opboren.

Ik heb vandaar ook YZ490 carters deze heeft standaard meer ruimte voor een groter cilinderhemd.

Ook maar een adv op marktplaats gezet voor een IT490 versnellingsbak, al denk ik niet dat ik daar veel reactie op zal krijgen.
Anders moet ik me maar eens verdiepen in het kopen in het buitenland.

Heb namelijk ook nog een v-force membraan nodig.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 27-10-2012 om 12:34 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved